הכוונה מקצועית

מכללה או אוניברסיטה? הכוונה מקצועית

צעירים רבים מעוניינים להרחיב את האופקים שלהם ולהתחיל לימודים במכללה או באוניברסיטה. בשלב הראשון קשה להם לקבל החלטה לגבי הכיוון המקצועי, שהוא הנכון ביותר עבורם. 

מה כדאי ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה

היצע תחומי הלימודים הוא עצום ויש כאלו שעוד מילדותם חשבו על תחומים מאתגרים כמו לימודי משפטים או פיננסיים, אחרים מעדיפים תחומים שהם חברתיים או מנהל עסקים. אחת ההחלטות המשמעותיות היא בחירת מסלול הלימודים שהוא המתאים ביותר לאישיות של כל אדם. לכן חשוב מאד להגיע למכון של הכוונה מקצועית לניתוב הדרך, בהתאם למבחנים ולשיחות יוצעו לכל אדם כמה וכמה נתיבים מעניינים שהוא מתאים להם על פי יכולותיו.

במקרים רבים יוצעו נושאים שעליהם הוא לא חשב כלל, אך הוא בהחלט יקדיש זמן לחשיבה על כך כדי לקבל החלטות. חשוב שהלימודיים יהיו מעניינים ויסקרנו את הסטודנט, כדי שהוא יצליח לנצל את כל היכולות שלו בלימודים וכך הדרך לעיסוק בכך לאחר הלימודים, תהיה סלולה בפניו.

בחירת מכללה או אוניברסיטה 

לאחר בחירת המקצוע, יש לחפש את האוניברסיטאות והמכללות שבהן אפשר ללמוד מקצוע ספציפי זה. חלק חשוב בהחלטה הוא, אם הסטודנט מעוניין להמשיך לגור בסביבת המגורים שבה הוא גר לבד או עם הוריו, או מעדיף ללמוד בסביבה סטודנטיאלית הרחק מהבית.

בשנים האחרונות יש מגמה של הסטודנטים להעדיף לימודים באחת המכללות ברחבי הארץ לאור היתרונות שלהן. התחושה היא שבמכללות קיימת סביבה לימודים טובה יותר, המרצים הם מאד מקצועיים ומעניקים הוראה איכותית אשר מקנה ללומדים סביבת לימודים מעולה. בנוסף לכך הם מעניקים יחס אישי לכל סטודנט והם מרגישים שהם מקבלים לאורך כל מסלול הלימודים מיומנויות גבוהות של למידה ופרקטיקה, הבנה רבה בנושא ניהול וארגון והעצמת החשיבה במגוון תחומים כולל חשיבה ביקורתית שמשמשת אותם במהלך הלימודים וגם לאחר מכן. 

לעומת זאת באוניברסיטה, יש יחס פחות אישי, אך רמת הלימודים היא גבוהה מאד והידע שרוכשים הסטודנטים במהלך הלימודים הוא עצום. כשהסטודנטים מסיימים את הלימודים ומגיעים למקומות העבודה הם חושפים התמצאות מרחבית בכל נושאי הלמידה כך שהם מביאים איתם ערך מוסך משמעותי לכל מקום עבודה. 

מהלך הלימודים במכללה ובאוניברסיטה 

בשלב הראשון כל אדם בוחן את תנאי הקבלה במכללה ובאוניברסיטה כדי לוודא שהוא עומד בקריטריונים באחת מהאופציות או בשתיהן. לאחר מכן הוא בוחן את גובהו של שכר הלימוד כדי לוודא שהוא יוכל לעמוד במחויבות הזו.

נושא חשוב נוסף הוא אם הסטודנט יוכל לעבוד במהלך הלימודים וזאת על פי העומס שלהם. הוא יכול לעבוד בתחום שבו הוא עובד כעת או לחלופין לעסוק בתחום הלמידה שלו, כדי להעמיק את הידע המעשי. דבר זה יכול להתבצע בהתאם להיקפי הלימודים והעבודות שהסטודנט יצטרך לבצע ביום יום. יש סטודנטים שנושא שילוב העבודה עם הלימודים הוא אקוטי מבחינה כלכלית. 

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים