תואר ראשון

מה צריך לדעת מי שרוצה לעשות תואר ראשון?

אתם נמצאים היום בנקודה שבה אתם רוצים לבחור מקצוע לחיים? ברור לכם שתרצו להיכנס למעגל העבודה כמה שיותר מהר, אך לא ברור לכם איך לעשות את זה? אם כך, אין ספק שאפשר להבין ללבכם. אנחנו חיים בעידן מאוד תחרותי ולכן נשאלת השאלה: האם יש משהו שתוכלו לעשות כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם? ובמקביל, מה עליכם לעשות כדי לעבוד בתחום שבאמת מעניין אתכם? האמת היא, שגם בעידן המודרני והתחרותי שבו אנחנו חיים, אין תחליף ללימודים גבוהים. לכן לא כדאי לוותר על תואר ראשון, ולמעשה, כדאי שתבחרו את התחום הנכון לכם עוד היום. התואר הראשון שלכם, בין אם הוא יהיה בחינוך מיוחד ובין אם הוא יהיה באינספור תחומים אחרים, ייתן לכם לא מעט כלים שיהפכו אתכם לאנשי מקצוע טובים. בנוסף, במסגרת התואר הראשון תוכלו להכיר יותר לעומק את התחום שבחרתם ללמוד וכך תדעו טוב יותר האם אתם במקום הנכון או לא. 

איך בוחרים מה ללמוד? 

האמת היא שרבים מאתנו אומנם מבינים את החשיבות האדירה שיש לתואר הראשון, אך מצד שני, לא לכולנו קל לבחור את התואר הנכון. האם מה שצריך להנחות אותנו בבחירתנו זה העניין? או שאולי הביקוש? והאם כדאי לעשות מחקר מעמיק לגבי השאלה כמה כסף באמת נוכל להרוויח אחרי הלימודים? לכל אחד מאתנו יש שיקולים אחרים בחיים. לכן ברור מדוע כל מי שחושב על תואר ראשון יבחר את המקצוע הנכון לו בדרכים שונות. מה שבטוח זה שאם תוכלו לשלב בין עניין, אידיאולוגיה, תחושה של שליחות ופרנסה, כמובן שזה כדאי. מגיע לכם ליהנות מכל העלומות, כולל מהלימודים עצמם, אז למה אתם מחכים? אל תדחו את הדברים, כי ככל שתסיימו מהר יותר את הלימודים כך תוכלו להתחיל להרוויח יותר מהר. 

איפה כדאי לעשות תואר ראשון? 

מה שמטריד אתכם זו השאלה איפה כדאי לעשות תואר ראשון? אפשר להבין אתכם גם במובן הזה. האמת היא, שלא חסרים מקומות שבהם תוכלו לעשות תארים בכל מיני תחומים. לכן, בין אם אתם חושבים על חינוך מיוחד ובין אם אתם חושבים על הייטק, כדאי שתבדקו האם המקום שאליו רציתם לפנות באמת מומלץ. כלומר, האם אנשים שלמדו את אותו תואר באותו בית ספר באמת יצאו מרוצים? והאם מדובר על מקום שכולם יכולים לספר עליו רק חוויות טובות? בנוסף, כמובן שהלימודים גם יעלו לכם לא מעט כסף ולכן זה עוד נתון שצריך לקחת בחשבון. האם המחיר נראה לכם סביר? והאם העלות של התואר, ביחס לעלויות שניתן יהיה למצוא במקומות אחרים, תהיה סבירה? זה נכון שהלימודים הגבוהים הם השקעה ישירה בעתיד שלכם, אך גם כאן אנחנו רואים שיש גבול ולא תמיד חובה לבחור את בית הספר היקר ביותר שיש. 

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

איפה מומלץ ללמוד סייבר?

אחד התחומים המבוקשים ביותר כיום בשוק התעסוקה הוא תחום אבטחת מידע וסייבר. במאמר זה נסביר מהו סייבר, מהן המשרות בהן ניתן להשיג עבודה בתחום זה

קרא עוד >>