קורס אבטחת מידע

שיווק עצמי בחיפוש עבודה

אפשר להניח שאם יצא לכם לחפש עבודה אמרו לכם או הבנתם בעצמכם, שכדאי להצליח בתהליך מציאות חיפוש העבודה אתם צריכים לשווק ולמכור את הידע והיכולת שלכם למעסיקים.

תהליך מציאת העבודה הזה הוא שיווק בעיקר בהתחלה, שאתה משדרג קורות חיים ושולח קורות חיים ואתה מנסה להראות מועמד אטרקטיבי כדי לקבל פניות.

בתהליך הזה יש גם בהמשך אלמנט של מכירה כאשר אתה כבר מגיע לראיון האישי במקום כשלהו ושם אתה מנסה להרשים ולגרום למעסיק להבין שכדאי לו לבחור בך ולא במועמד אחד.

המאמר הזה יסכם כמה נקודות חשובות בתחום השיווק העצמי למחפשי עבודה.

מה חשוב למעסיקים במועמדstartup-594090_1280

לרוב מעסיקים יפרסמו משרה כאשר מתפנה תקן בחברה, מסיבה של עזיבה של עובד או עקב צורך בעובד נוסף בעקבות גידול חיובי בהיקף העבודה.

אם נתסכל על עניין הגיוס במבט קצת כללי יותר אפשר לומר שהמעסיקים בעצם רוצים למצוא פתרון לבעיה שיש להם. הבעיה במקרה הזה היא מחסור בעובד שגורמת לעיכוב בעבודה, והפתרון הוא למצוא עובד עם הכישורים והידע הכי מתאים לבצע את התפקיד.

למעשה כל תחום השיווק מתבסס על זה שלאנשים יש קושי או בעייה מסוימת, ואנחנו צריכים להציג להם את הפתרון המיטבי לבעייה שלהם. ובתור מחפשי עבודה אתם אנשי השיווק של עצמכם ולכן כדאי לכם ולחשוב קצת כמו אנשי שיווק.

דפוסים בתהליכי חשיבה החשיבה

לכל בני האם יש צורת חשיבה תבניתית שיש בה נסיון של המוח שלנו לייצר קשר בין מידע שאנחנו רואים עכשיו לבין מידע וידע קודם מהעבר, זאת בעזרת זיהוי מהיר של מאפיינים ודפוסים דומים בין המידע החדש לידע קודם.

החשיבה התבניתית מאפשרת לנו לבצע הערכות לרוב טובות, כדי לנצל את משאבי החשיבה והתפיסה שלנו בצורה מיטבית ולא לעבוד כל פעם מידע דומה מחדש, דבר שיגזול לנו הרבה זמן.

למשל כל אדם מגיל מסוים יודע לזהות בקלות שציור שיש בו משולש ומתחתיו ריבוע הוא בית. זאת למרות שכל אחד מצייר זאת קצת אחרת. יותר מכך, זה לא באמת בית, אלא רק משהו שמדמה בית, אבל אנחנו עדיין יודעים לקשר בין הציור לבין בית אמיתי, על פי נסיון העבר שלנו.

מצד שני, החשיבה התבניתית יכולה לגרום לנו לקטלג באופן דברים בצורה מסוימת לפי ידע קודם שיש למרות שלא תמיד יש קשר בין הדברים וכך במקרים מסוימים להוביל אותנו למסקנות לא מדויקות ואף לעיתים שגויות לגמרי.

קרה לכם שפגשתם מישהו וקטלגתם אותו בראש כאדם עם אופי מסוים, ואחרי זה שהכרתם אותו יותר הוא התגלה מאוד ממה שחשבתם? זאת דוגמה לקושי של חשיבה התבניתית.

הקשר בין חשיבה תבניתית לחיפוש עבודה

אז כמו שהזכרנו קודם, כדי שמעסיק יבין שאתה המועמד האידיאלי עבורו, כדאי שהוא יבין שאתה יכול להיות 'הפתרון' ל'בעיה' שיש לו.

בנוסף, הבנו את הנטייה שלנו כבני אדם לחשוב בצורה תבניתית ולקטלג מידע קודם לפי ידע ותפיסות שהספקנו לצבור במהלך השנים, קטלוג שהוא לעיתים יכול להוביל אותנו למסקנות לא מדויקות.

אז עכשיו שאנחנו מבינים את זה נוכל לנצל את זה בחיפוש העבודה שלנו ובצורה שבה אנחנו מציגים את עצמנו בפני מעסיקים, למשל בראיון עבודה טלפוני או פרונטלי.

מה עושים בפועלניהול רשתות ואבטחת מידע

בשלב הראשון אנחנו צריכים לקבל יותר מידע על הארגון והתפקיד המדובר. מידע על התפקיד אפשר לקבל למשל ממודעת הדרושים עצמה, בה כתובים דרישות התפקיד שהם למעשה מתארים איזה כישורים כרגע חסרים במקום העבודה בתפקיד הזה.

מידע על הארגון אפשר לקבל מחיפוש מאדם שאתם מכירים ועובד בארגון , דרך האינטרנט ע"י גלישה לאתר או קריאת כתבות עליה בשיחת טלפון (אם קיבלתם) מהמקום ואפילו בעזרת מידע באינטרנט על חברות אחרות באותו התחום.

בשלב הבא נעשה התאמה בין הצרכים שזיהינו אצל הארגון והמגזר בו הוא פועל (למשל מגזר טכנולוגי) לבין הידע, הניסיון והכישורים שיש לנו.

לדוגמה אם זיהינו שזקוקים למישהו עם רקע בניהול פרויקטים פיננסים מול שווקים בחו"ל, ודורש שליטה טובה בשפה זרה מסוימת (שאנחנו דוברים). אנחנו יודעים שלמעשה לפני שנתיים עבדנו במקום מסוים מול אותם שווקים. כמו כן זיהינו שבעבודה אחרת ניהלנו פרויקט מול חברה פיננסית.

בצורה הזאת אנחנו יודעים לייצר התאמה בין הכישורים והניסיון שלנו לבין הצרכים, הדרישות והמגזר בו המעסיק הפוטנציאלי פועל. כשנקבל טלפון או נגיע לראיון בחברה נדע להדגיש בדיוק את התחומים האלו על מנת לייצר למעסיק קשר לוגי פשוט בין מה שהוא מחפש לרקע המקצועי שיש לנו.

חשוב לזכור, יצירת קשר בין הצרכים של המעסיק לרקע שלכם אמורה להיות אמינה. גם אם זה עלול להיות מפתה, אל תמציאו לעצמכם נסיון או תפריזו מידי בניסיון שיש לכם רק כי הוא מתאים לצרכים של המעסיק.

קחו בחשבון שברוב הפעמים לא תהיה התאמה 'מושלמת' בין הצרכים של המעסיק לניסיון והידע שלכם, וזה בסדר, גם אם תצליחו להדגיש את ההתאמה שכן יש, כבר שיפרתם את הסיכוי שלכם לקבל את המשרה.

סיכום

כאשר אתם רוצים להתקבל לעבודה מסוימת זכרו קודם כל לזהות את הצרכים של המעסיק לעובד במשרה שהוא פרסם. לאחר מכן נסו לזהות איזה נסיון ידע יש לכם שיכול לספק מענה טוב לצרכים ויצרו התאמה בין הצורך של המעסיק לידע שלכם.

כשתקבלו שיחה או תגיעו לראיון זכרו שמעסיקים כמו כל אדם נוטים לחשוב בצורה תבניתית, לכן נסו להדגיש בשלב הזה את התחומים בהם מצאתם התאמה בין הצרכים שזיהיתם אצל המעסיק לרקע המקצועי שלכם.

בצורה הזאת אתם למעשה עוזרים למעסיק לזהות איך הניסיון המקצועי שלכם גורם דווקא לכם להיות המועמד המתאים ביותר לתפקיד אותו הוא מעוניין לאייש.

בהצלחה!

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>