כישורים חברתיים לילדים

כישורים חברתיים לילדים – כל מה שצריך לדעת

כישורים חברתיים מתפתחים אצל ילדים לאורך הינקות והילדות. הם מאפשרים לילדים לנהל אינטראקציות חברתיות תקינות ומהנות, להשתלב בחברה ולחוש בנוח עם אחרים.

אבל מה עושים כשנראה שלילד חסרות מיומנויות חברתיות חשובות ועל אילו מיומנויות מדובר בכלל?

שלושה כישורים חברתיים מובילים שכדאי שיהיו לכל ילד

לילדים שונים יש אופי שונה, כמובן. אבל לא משנה איזה אולי יש לילד, יש שלושה כישורים חברתיים לילד שהוא צריך, כדי להצליח להתנהל נכון בחברה:

התבוננות ולמידה – כל אחד צריך להיות מסוגל להבין את הסיטואציה החברתית בה הוא נמצא כדי לזהות את הכללים המקובלים להתנהגות, שהרי בכיתה יש ככלי התנהגות שונים מאשר בבית, במסיבה, או בחוג.

לכן היכולת הזו תלויה בהתבוננות באחרים בסביבה, פירוש נכון של הסיטואציה ובחירת התנהגות מתאימה.

חשיבה חברתית – רוב האנשים יכולים לצפות מראש, במידה כזו או אחרת, איך יתנהגו האנשים מסביב, בהתאם לנסיבות. למשל, אם אתם רואים ילד נופל באמצע הרחוב, אתם מצפים שהוא יתחיל לבכות בקרוב. אבל ילדים שחסרים את היכולת הזו, יכולים לפגוע, להעליב אחרים, או להביך את עצמם, פשוט כי הם לא יודעים איך לבחור את ההתנהגות הנכונה לקבלת התגובה הרצויה.

פעולה מתוך מחשבה – גם כאשר הם יודעים איזו התנהגות כדאי להם לבחור, ילדים רבים מתבלבלים. הם עשויים לחוות בלבול, חרדה, עלבון, בושה ולפעמים גם פשוט לפעול בלי לחשוב ורק אח"כ להצטער על התוצאה.

שיפור יכולות חברתיות – איך עושים את זה?

כדי לעזור לילד לשפר את היכולות החברתיות שלו, צריך לזהות את אופי הבעיה המדויק, בסיוע ליווי מקצועי, שיסייע לו לרכוש את המיומנויות הנחוצות לצורך פיתוח כישורים חברתיים אצל ילדים.

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו!

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים