מתמטיקה בדידה/דיסקרטית

מתמטיקה בדידה/דיסקרטית – מה זה ואיך לומדים את התחום בצורה נכונה

רבים נוטים לחשוב שמתמטיקה היא עניין פשוט של מספרים שמשתמשים בהם לצורך ביצוע פעולות חשבונאיות סטנדרטיות, ולעיתים מעט מורכבות אך לא באופן קיצוני. הרי במהלך היום יום, אנחנו פוגשים בצרכים מתמטיים, בין אם זה באופן אישי ובין אם זה באופן מקצועי בעבודה, כשאנחנו צריכים לבצע פעולות חשבונאיות פשוטות לכאורה. 

אך כפי שניתן להניח, וכפי שרבים יודעים, מתמטיקה יכולה להיות דבר מאוד מורכב. למעשה, כמעט כל תחום בחיים שלנו, כך או אחרת, קשור למתמטיקה באופנים שונים. קשור לנוסחאות, משוואות, מבוסס על פונקציות ותרגילים מתמטיים מסוגים שונים. בין אם אנחנו מתעסקים ברפואה, בנייה, הנדסה, חלל או כל דבר אחר. אפילו תחומים "תיאורטיים" לכאורה, פועלים לא פעם על בסיס כלים מתמטיים מסוגים שונים, כאלה ואחרים. 

לכן, במקרים רבים אנחנו צריכים ללמוד מתמטיקה מסוגים שונים, פחות שכיחים ומקובלים, סוגים שאנחנו לא בהכרח נחשפים אליהם ביום יום. למשל, מתמטיקה בדידה, דיסקרטית. 

מה זו מתמטיקה בדידה ואיך לומדים אותה?

מתמטיקה בדידה היא תחום שעוסק בחקר מבנים מתמטיים, עצמים, אשר עומדים בפני עצמם, בדידים באופיים ולא פועלים ברצף או בסדרות. מדובר על תחום לא פשוט. לא כל אחד יכול לעסוק בו, לא כל אחד יכול להבין את התחום בעצמו. לכן רצוי ללמוד אותו אצל אנשי מקצוע שמתמחים בכך. 

ישנם מרצים שמעבירים קורסים אונליין (או מורה פרטי למתמטיקה למשל), ישנם מרצים שמעבירים קורסים בכיתות עבור מי שמעוניין ללמוד את התחום מחוץ למסגרת אקדמית. כמובן שישנם גם קורסים ושיעורים שמועברים במסגרת לימודים נרחבים יותר וכן, מי שזקוק לכך, יכול תמיד לפנות אל מרצים מנוסים בשביל לעבור אצלם שיעורים פרטיים בתחום, כך הם יוכלו ללמוד טוב יותר את הנושא. 

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים