מתי תזדקקו לשירותי עורכת לשונית?

מהן הדרכים להתקבל ללימודי תואר ראשון?

לימודי תואר ראשון

מי שירצה להתקבל לתואר ראשון, יוכל לבחור במגוון תחומי לימוד. כמו לימודים בפקולטה למדעי הרוח, לימודים בפקולטה למדעי החברה, אפשר להוציא תואר ראשון בבתי ספר למנהל עסקים, לבחור בתואר במשפטים, עבודה סוציאלית וכדומה.

אם אתם מחשבים את צעדיכם ומתכננים את מהלך השנים הבאות: רצוי שתדעו מהן הדרכים להתקבל ללימודי תואר ראשון. בכך תעריכו את סיכויי הקבלה שלכם למוסד הלימודים הרצוי, וגם תוכלו להתכונן כראוי.

הדרך שיש לעבור כדי ללמוד לתואר ראשון

אם אתם מתכננים להירשם אל לימודי תואר ראשון B.A  או תואר אחר, בראשית חשוב שתכירו את דרכי הקבלה החלים על סטודנטים באוניברסיטאות מוכרות בארץ, ובחו"ל:

ציון בחינה פסיכומטרית

מבחן הפסיכומטרי הוא מבחן אותו צריך לקחת, כול תלמיד אשר רוצה להתקבל לאוניברסיטה בארץ. הבחינה משמשת עבור מוסדות לימוד, דרך לסנן מועמדים ללימודי תואר ראשון. הבחינה מודדת את הסיכוי של הסטודנט לעמוד בחומר הלימודי, בזמן ששילוב של ממוצע בגרויות גבוה עם ממוצע גבוה של בחינה פסיכומטרית – יגדילו את הסיכויים להתקבל למסלול הלימודים המבוקש.

בחינת SAT  

לצד הבחינה הפסיכומטרית ישנה גם בחינה בשם SAT אשר משמשת מוסדות לימוד ואוניברסיטאות בארצות הברית. הבחינה דומה לפסיכומטרי והיא נועדה כדי לבחון כישורים מנטליים וכישורים קוגניטיביים. הבחינה תתאים עבור מי שירצה ללמוד בארה"ב.

מבחנים פנימיים של המוסד

ישנם מוסדות לימוד שירצו לבדוק את הידיעות של המועמד באופן עצמאי. בעוד שמבחנים אלה קבועים ומתקיימים בכול שנה. לדוגמא: עבור מועמדים לבצלאל – תעשה בחינה שרובה בודקת את הדמיון, היצירתיות והכישורים האומנותיים של המועמד. בבחינות בתחום הרפואה, ייבדק כושר השפות והידע של המעומד בתחומי הפיזיקה והמדע. בזמן שמי שירצה להתקבל ללימודי תואר ראשון בחו"ל – יצטרך להוציא ציונים גבוהים בידיעות השפה האנגלית.

מכינה

'מכינה' היא מסלול לימודים שנועד עבור סטודנטים לתואר ראשון אשר לא הוציאו בגרות בכלל. או שציון הבגרות שלהם אינו מספיק עבור התואר. המכינה מתאימה עבור מי שרוצה להירשם אל מסלול ישיר לתואר ראשון, תוך לימודים של 9 חודשים שנועדו לשפר יכולות.

ראיונות אישיים

ראיונות אישיים במוסד הלימודים יכולים להשפיע מאד על תהליך הקבלה והתוצאות. ישנם מקרים בהם סטודנט לא עומד בתנאי הקבלה, אך מוכיח כוח רצון ויכולות טובות. במקרים כאלה יתחשב המוסד הלימודי במועמד, ויציע לו את הדרך הטובה ביותר לקבלת התואר עם מינימום קשיים. כל אלה הם חלק בלתי נפרד ללימודי תואר ראשון.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>