למה כדאי להשקיע במעונות סטודנטים

למה כדאי להשקיע במעונות סטודנטים

בדרך כלל כשאנחנו שומעים על השקעות נדל"ן בחו"ל, אנחנו שומעים בעיקר על השקעות במבני מגורים או על השקעות במבנים מסחריים. זה טבעי מאחר ואלה ההשקעות העיקריות בתחום, בין אם מדובר במשקיעים מקצועיים, בתי השקעות או אפילו אנשים פרטיים שיש להם מעט כסף בצד והם מחפשים נדל"ן להשקעה.

מעט מאוד אנשים מכירים בערך של השקעות במעונות סטודנטים. זו טעות מאחר ומדובר באחד מסוגי הנדל"ן הכי משתלמים שיש לצורך השקעה. לפני שאנחנו נסביר מדוע וכיצד, צריך להבין מה זה הרעיון של מעונות סטודנטים.

מוסדות אקדמיים שונים מעוניינים להקים מעונות עבור סטודנטים שמגיעים ללמוד אצלם מרחוק. ההסברים לכך הם, בצורה כזו הם מושכים אותם אליהם, וההנחה היא, שחלק גדול מהסטודנטים, בוודאי אם מדובר בכאלה שמגיעים מהשכבות הנמוכות או סטודנטים זרים, לא יכולים לשכור דירה כיום בגלל המחירים ולכן הם יעדיפו לשכור דירה במעונות, לבד או עם שותפים.

מוסדות אקדמיים בוחרים לבנות מעונות קרוב לאזור בו המוסד נמצא, על פי רוב זה נחשב אזור טוב, או ברחבי העיר, בהנחה ולא מדובר על יישוב גדול. גורמים פרטיים יכולים להיכנס כמשקיעים במעונות ולקבל חלק מההכנסות של אותן מעונות. זה נכון אגב לא רק בישראל אלא גם במקומות אחרים כמו נדל"ן להשקעה באנגליה.

מדוע משתלם להשקיע בזה? מעבר לעובדה שמדובר בהשקעה חיובית, השקעה בעלת מסר חברתי, הרי שאם אנחנו בוחנים אותה לטווח הארוך, נכון שמבחינת המחיר מדובר על סכומים הרבה יותר נמוכים מאשר סכומים של דירה או חנות, כלומר הסכום שאנחנו נקבל ביחס לכל דירה שנשכיר במעונות, תהיה נמוכה מזו שאנחנו נקבל על דירת מגורים. מצד שני, מדובר על השקעה שתמיד יהיו לנו שוכרים. לא מדובר פה על מבנה שאנחנו נצטרך לחפש לו שוכרים, לא מדובר על מבנה שאנחנו נצטרך להתמודד עם השוכרים, לריב איתם והוא בחיים לא יעמוד ריק. כל עוד המוסד האקדמי קיים, תמיד יהיו במעונות סטודנטים. צריך לציין עוד, שברוב המקרים ההשקעה היא לא בלעדית, אנחנו נכנסים אליה ביחד עם המוסד האקדמי כשותפים מלאים או חלקיים.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>