עורך דין לרשלנות רפואית

כיצד להיות עורך דין לרשלנות רפואית?

תחום רשלנות רפואית מאוד מורכב, ועל כן יש לבחון מהו הרקע של עורך הדין – מהי ההכשרה שהפכה אותו להיות ראוי לייצג באחד המשפטים היותר חשובים, ועל כן במאמר זה נתעכב על התהליך שעובר עורך דין בדרכו להתמחות באחד הנדבכים היותר מרתקים שנוגעים לדיני נזקים.

עורך דין לרשלנות רפואית


התמחות נקודתית

בעבר הלא מאוד רחוק, כאשר אדם ביקש לצאת למשפט נגד המערכת הרפואית, הוא פנה לכל עורך דין שנתפש בעיניו כמקצועי, מבלי לבחון נושאי התמחות. עם זאת, השנים חלפו ומשפטים בתחום הפכו להיות הרבה יותר פופולאריים (ולו בשל המודעות), וכפועל יוצא תהליכי המשפט נהיו הרבה יותר מורכבים. מכאן שאט אט המערכת החלה להבין שאין זה נכון לאפשר לכל עורך דין לייצג את התובעים (שלא פעם איכות חייהם תלויה בהכרעת הדין), ועל כן כיום עורך דין שמבקש לייצג מקרה של רשלנות רפואית נאלץ לעבור התמחות, כך שכבר אין לחפש אחר עורך דין כללי, אלא אך ורק אחר עורך דין רשלנות רפואית, כאשר גם בכך אין להסתפק, אלא יש לוודא שעורך הדין אליו פונים בקיא במאפייני הסיטואציה אשר עומדת על הפרק.


קהל יעד

תחום הייצוג המשפטי בנושא רשלנות רפואית מושך לא מעט עורכי דין ואנשי מקצוע מתחום הרפואה. להלן סוגי האנשים שמבקשים לעבור את ההתמחות:

  • אדם שמסיים ללמוד משפטים ומחליט להתמחות בנישה ייחודית ומשמעותית, ולו כי חווה בעבר מקרה דומה.
  • רופאים שמבקשים לעשות הסבה מקצועית (מגיעים למקצוע עם יתרון יחסי), ולו כי הם חשים שהמטופלים זקוקים לייצוג הולם אל מול המערכות המשומנות (מוסדות הרפואה השונים).
  • נציגים מטעם מוסדות רפואיים אשר מחליטים לבצע הסבה מקצועית ובו זמנית להגן על אותו מוסד.


יתרון יחסי

ציינו שאדם אשר מגיע לתחום עריכת הדין מכיוון הרפואה מחזיק ביתרון יחסי, ועל כן נרחיב ונפרט שעורך דין מעין זה מחזיק בידע פנימי חשוב ביותר, מכיר לעומק את הליכי הרפואה, את אופי החשיבה של הרופאים, את התקנים המחייבים, את המונחים ובין היתר גם מחזיק במגוון קשרים חשובים, משמע בעת הצורך עשוי למצוא רופא מומחה מתאים ביתר קלות ואף יידע אלו טענות להעלות ומאלו להימנע. אי לכך, אין זה מפליא למצוא שכיום לצד מסלולי לימוד רגילים בתחום המשפטים, גם ניתן למצוא מסלול ייעודי עבור רופאים שמכוונים בסוף התהליך להתמחות ברשלנות רפואית.


תנאים מחייבים

על מנת להפוך לעורך דין מומחה ברשלנות רפואית, יש לעבור ארבעה צעדים: יש ללמוד עריכת דין (במכללה או באוניברסיטה), לסיים לפחות שנת התמחות אחת, לעבור את מבחני הלשכה ולהתמחות במשרד שעוסק ברשלנות רפואית באופן מסיבי. מדוע? כי אין כמו ניסיון! מכאן שאם לא מגיעים לתחום מכיוון הרפואה, יש להתחיל להכירו מבפנים, משמע אין למהר לייצר לקוחות בטרם מרגישים מספיק מנוסים.


תואר פורמלי

מפתיע לגלות, אך מבחינת החוק אין תואר כזה "עורך דין לרשלנות רפואית" ואף לא תואר "עורך דין פלילי". עם זאת, אין לאפשר לנתון זה למנוע מאנשים שמבקשים לצאת למשפט מהותי לחפש אחר עורך דין מומחה ברשלנות רפואית, וזאת כי כן יש מקצועיים בשטח ואף משרדים שלמים שרק בכך מתמחים, כך שהיכולת לקבל מענה נקודתי הרבה יותר גדולה – סיכויי הזכייה מתעצמים באופן משמעותי. מכאן שגם אם לא ניתן לבקש מעורך דין שיציג תעודת ההתמחות, הרי שכן ניתן לבדוק את הרזומה שלו בתחום, כאשר רזומה חיובי שווה לא פחות מכל תעודה פורמלית ואף יותר – זכרו זאת!

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>