אור הרשבי

אור הרשבי

בשנים האחרונות, בזכות האינטרנט, אנשים מאמינים אשר רוצים לקבל ברכות או להדליק נר במקומות מסוימים, מקומות בעלי משמעות רבה מבחינה דתית או מבחינות אחרות, לא צריכים בהכרח להיות במקום. הם יכולים להיעזר באנשים שנמצאים בשטח והם יבצעו את זה עבורם.

כך למשל, במקרה של ישיבת אור הרשבי במירון. מאחר ולא כל אחד יכול להגיע לשם, מקום קבורתו של רבי שמעון בר יוחאי, אז ניתן לשלוח הודעה ובקשה דרך אתר האינטרנט של הישיבה והם כבר ידאגו לבצע את כל מה שמבקשים מהם דרך האתר, במידה וזה אפשרי כמובן.

אור הרשבי

דרך האתר ניתן להגיש בקשה להדלקת נר נשמה או נר אחר, לשאת תפילה או כל דבר אשר קשור בצורה מסוימת לטקסים דתיים ובני הישיבה מבצעים. זה מאפשר לאנשים שאינם נמצאים בארץ או כאלה שאינם מתגוררים קרוב ולא יכולים להגיע אל הישיבה או אל אזור הקבר.

צריך לומר שאור הרשבי אומנם לא המציאה שום דבר במובן הזה, שכן במגוון רחב של מקומות בישראל, אתרים דתיים כאלה ואחרים, כולל הכותל, אפשר לקבל שירות דרך האינטרנט. על פניו זה נשמע סותר, כיצד כלי מערבי, חילוני, מודרני, משרת טקסים קדומים ועתיקים, אך כפי שאפשר להבין, המטרה כאן חשובה מהכל, ואם אפשר לעזור לאנשים, ואם אפשר לקיים מצווה כזו או אחרת, אזי שאין סיבה מדוע לא לעשות זאת.

חשוב להבהיר עוד נקודה, גם בהקשר של אור הרשבי וגם במקרה של מקומות אחרים, כל מי שרוצה ליהנות משירות כזה או אחר, צריך לדעת איך ומתי לפנות, ולכן באתר ניתן למצוא מגוון רחב של מאמרים ומדריכים, בין אם זה על השירות עצמו ובין אם זה על המשמעויות של הטקסים והשירותים השונים. בעזרת המאמרים והמדריכים אנחנו יכולים לקבל את כל המידע ההכרחי עבורנו בנושא, כך מי שאיננו בקי בכל פרט ופרט מכללי הטקס והמשמעות שלו, יכול לקבל את המידע ולהחליט האם זה מה שהוא צריך, האם זה מה שהוא מחפש, ואז ניתן לפנות לישיבה, והתלמידים שם ישמחו לעזור בכל עניין.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>