אורי לופוליאנסקי

3 עובדות על אורי לופוליאנסקי שטרם הכרתם

עבור לא מעט אנשים בישראל, אורי לופוליאנסקי הוא ראש עיריית ירושלים לשעבר, מי שהחליף בתפקיד את אהוד אולמרט שכיהן בתפקיד כעשור ועבר לכהן כשר בממשלת אריאל שרון. עבור לא מעט ישראלים, אורי לופוליאנסקי תמיד ייזכר בטוב כראש העירייה החרדי הראשון של בירת ישראל והיחידי עד כה.

אך זו רק נקודת אחת קטנה בביוגרפיה העשירה שלו, ביוגרפיה ציבורית שמתחילה כבר בשנות השבעים עם הקמת ארגון יד שרה על ידו, ארגון אשר נועד לשרת קהל שזקוק לציוד רפואי מסוגים שונים, בין היתר כסאות גלגלים, הליכונים ועוד שורה ארוכה של מתקנים וציוד רפואי אשר אי אפשר לקנות או שזה מאוד יקר לקנות אותם.

ישנם לא מעט עובדות שאנשים רבים אינם יודעים על אורי לופוליאנסקי, עובדות שיכולות לחדש להם עליו ולספר סיפור שונה לגמרי על האיש שנמצא בציבוריות הישראלית כבר במשך שנים רבות. כך למשל, עובדה שחשוב לזכור היא, שאחרי שהוא שירת בצבא כחובש, הוא כיהן כמורה במשך שנים רבות ועזר לבני נוער רבים. כמו כן באותה תקופה הוא למד מינהל ציבורי דבר ששירת אותו מאוד בעתיד.

אורי לופוליאנסקי

עובדה אחרת שהרבה אנשים לא יודעים לגבי היא, שהקריירה הפוליטית התחילה עוד בשנות השמונים, בקואליציה של טדי קולק בירושלים. הוא שירת כסגן ראש העיר וביצע שורה ארוכה של תפקידים בעירייה. זו הסיבה שהוא הגיע לימים להיות סגנו של אהוד אולמרט וזה הוביל אותו להיות ראש העיר אחריו. אנשים רבים זוכרים שהוא החליף אותו, אך מה ששוכחים זה שהוא ניצח בבחירות לראשות העיר בשנת 2003 את ניר ברקת, מי שהיום מכהן כראש עיר. אורי לופוליאנסקי פרש אחרי קדנציה אחת שנחשבת מוצלחת.

עוד עובדה שאנשים שוכחים וקשורה ליד שרה, היא שבמהלך השנים אורי לופוליאנסקי זכה בפרסים רבים, כולל פרס ישראל ועוד שורה ארוכה של פרסים והוקרות על תפקידו בארגון, על עצם זה שהוא תורם לחברה. גם היום הוא עובד בארגון, מגייס עבורו כספים במטרה לאפשר לו להמשיך ולעזור לאנשים מכל שכבות האוכלוסייה אשר זקוקים לציוד רפואי.

 

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>