איך אפשר להתמודד עם OCD במהלך תואר ראשון?

OCD במהלך תואר ראשון

OCD היא בהחלט לא תופעה נעימה. מי שסובל ממנה נוטה למחשבות כפייתיות חוזרות ונשנות, שלרוב גם מחייבות נקיטת פעולה מסוימת על מנת להפסיק אותן. לרוב מדובר במחשבות ותהליכים לא ממש רציונליים, כמו למשל מחשבות על אסונות גדולים העתידים להתרחש כשהדרך היחידה למנוע את זה היא לחזור 20 פעם למשל על אותה פעולה כמו פתיחה וסגירה של דלת מסוימת בבית. הדבר הזה פוגע באופן משמעותי באורח החיים של מי שסובל ממנו כשלרוב אנשים מאחרים למקומות חשובים בגלל הדברים האלו ונאלצים לקום ללכת ברגעים לא מתאימים. כשמדובר בלימודים לתואר ראשון, זה נהיה אפילו יותר מורכב. הנה כמה דרכים איך ניתן להתמודד עם זה.

ייעוץ פסיכולוגי ונפשי

נכון, זו תופעה לא נעימה שיכולה לפגוע באיכות החיים, לפעמים צריך ללמוד להסתדר איתה למשך כל החיים, אבל בעזרת רכישה של כלים נכונים לגמרי אפשר לחיות איתה. תופעת ה-OCD היא הפרעה ולא מחלה נפשית. מי שסובל ממנה הם לרוב אנשים רציונליים ואינטליגנטיים שלא מסוגלים להשתחרר מההתניות בעצמם. טיפול פסיכולוגי יעיל, במיוחד על ידי מי שמתמחה בתחום, יכול בהחלט לסייע ולכל הפחות להפחית את התסמינים של ההפרעה.

טיפול תרופתי

יש מי שבוחר לטפל בבעיה באמצעות אמצעים תרופתיים, בהפניה של רופא מטפל או פסיכיאטר, וזה בהחלט בסדר גמור. הדבר נעשה בפיקוח וליווי של פסיכיאטר ואנשי מקצוע, ואם ניתן לראות מגמת שיפור, אין עם זה שום בעיה. אפשר בהחלט להסתייע בתרופות בתקופות הלחוצות יותר בלימודים כמו תקופות המבחנים או בעת הגשת עבודות, אך חשוב מאוד ליטול אותן בהוראת רופא בלבד ולא לעשות זאת ללא הפיקוח המתאים.

עדכון המוסד הלימודי

אין מה להתבייש ועדיף לעדכן תמיד את הגורמים הרלוונטיים במוסד הלימודי בבעיה. יכול להיות שאתם זכאים להקלות מסוימות בבחינות ובמועדי הגשות עקב OCD מאובחן וזה רעיון מצוין לנצל אותן. גם אם לא אגב, יש סיכוי שמרצים מסוימים ישמחו לבוא לקראתכם לפנים משורת הדין ולעזור לכם. בכל מקרה עדיף תמיד להיות שקוף ולעדכן לפני מאשר להסתיר את הבעיה ולהעמיס על עצמכם עוד מתח נפשי.