סמינריון

מה זה בדיוק סמינריון?

סמינריון הוא בדרך כלל ימי עיון והם יכולים להיות גם ללימודים, לאימונים, אך הם יכולים גם להיות מיועדים לנושאים אחרים. אז מה זה בדיוק סמינריון ולמה כל כך נחוץ להכין את העבודה למועד פתיחתו? נסקור על זאת ועוד, במאמר זה.

מה זה בדיוק סמינריון?

בדרך כלל ימי עיון הם לאימונים, אך הם יכולים גם להיות מיועדים לכך;

  • אירוע לקידום מוצר
  • הרצאה בנושא מסוים
  • סדנה בה אנשים לומדים ידיים

הסמינר יכול לנוע מקבוצה קטנה של אנשים המונה 4 – 5 חברים בלבד לקבוצה עד 100+ חברים. הסמינר יכול להיות כמובן בחינם או בתשלום.

כמה משתתפים יש בסמינריון?

הגודל האופייני של מרבית הסמינרים החינוכיים הוא 25 עד 30 מכיוון שהוא מקל על הדובר בהפצת הידע וקיום המשתתפים. סמינרים הם גם דרך מהנה וחסכונית להשיג ידע בנושא מסוים בקצב מואץ. ישנה חשיבות לגודל המשתתפים ועל כך נדבר בהמשך. (קראו כיצד מתבצעת כתיבת סמינריון).

סמינריון עם משתתפים מרובים או לא?

זו שאלה שיש לשים עליה את הדעת מכיוון שרבים מהסמינרים מעדיפים לעשות את ימי העיון שלהם בצורה גרנדיוזית אך במקומות אחרים, מאמינים שזו אמנם דרך משווקת ונחמדה אך העברת התכנים לאוזניהם של המשתתפים, תהיה מופחתת במקרה של רבי משתתפים.

>קראו על עבודות סמינריון בחינוך בלינק הזה

מהו יום עיון? 

יום עיון הוא סוג של הוראה אקדמית, בין אם במוסד אקדמי או מוצע על ידי ארגון מסחרי או מקצועי. יש לו תפקיד של מפגש קבוצות קטנות לפגישות חוזרות, תוך התמקדות בכל פעם בנושא מסוים, בו כל הנוכחים מתבקשים להשתתף.

ליום עיון עשוי להיות מספר מטרות או מטרה אחת בלבד. לדוגמה, יום עיון עשוי להיות למטרת חינוך, כגון הרצאה, בה המשתתפים יעסקו בדיון בנושא אקדמי.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>