מהו מבחן gmat

מהו מבחן gmat

רבים מאיתנו, בוודאי הצעירים והצעירות וכן כל מי שלמד באוניברסיטה, שמע בוודאי על מבחן פסיכומטרי, אותו מבחן שגורם ללא מעט אנשים לא לישון לילות שלמים בטרם הם ניגשים אליו ועד שהם מקבלים את הציון עבורו. 

אך יש מבחן אחד נוסף, חשוב, אשר גורם לנדודי שינה רבים, עבור לא מעט צעירים וצעירות וזה מבחן GMAT. מבחן פסיכומטרי באנגלית אשר כל מי שרוצה ללמוד מנהל עסקים תואר שני וכן כל מי שרוצה ללמוד במוסדות אקדמיים מסוימים בחו"ל, חייב לעבור אותו. 

צריך לומר, מבחן GMAT בעיקרון, איננו קשה יותר ממבחן פסיכומטרי, העניין הוא, שמדובר במבחן שכולו באנגלית ולכן רמת הקושי שלו עולה, ולכן גם הוא מעורר הרבה יותר חששות וחרדות אצל כל מי שאמור ורוצה לבצע אותו. 

לפני שנסביר על המבחן עצמו, מהו בדיוק וכיצד הוא בנוי, חשוב להדגיש, כיום אנחנו יכולים ליהנות משורה ארוכה של קורסי הכנה ומרצים כמו אבי יולזרי שיודעים כיצד לספק את כל המידע הנדרש בשביל להכין את הצעירים והצעירים שניגשים בצורה הטובה ביותר, זה כולל גם חומרי לימוד רבים, בין אם מדובר בספרים ובין אם מדובר בחומרי לימוד אונליין. 

מבחן GMAT, מזכיר כאמור מבחן פסיכומטרי במובן הזה שהוא מבוסס על ניתוח נתונים, יכולות אנליטיות, שליטה וכתיבה באנגלית, היגיון, חשיבה כמותית וחשיבה ביקורתית. המבחן מתחלק למספר חלק, בכל חלק יש לבצע מטלה מסוימת, בין אם זה מטלת כתיבה ובין אם מדובר במטלות של פתרון שאלות כאלה ואחרות. בדומה למבחן פסיכומטרי, כל חלק תחום בזמן, בסך הכל הוא נערך במשך שלוש שעות ואפשר לקחת בו שתי הפסקות של עד 8 שעות, אחרי החלק השני והשלישי. 

בסיום המבחן, שמתבצע דרך המחשב במקום מאובטח, מקבלים ציון על החלק הכמותי ועל החלק המילולי, שניהם ביחד נחשבים לציון המבחן כולו. בנוסף, אחרי מספר שבועות מקבלים ציונים על מטלת הכתיבה ועל החשיבה המשולבת, וכאן כבר לא מדובר בציון שמתייחס לכלל המבחן. 

כאמור, מדובר במבחן לא פשוט, אך עם הכנה נכונה אפשר בהחלט להתמודד איתו בצורה טובה. 

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>