לימודי אומנות

לימודי אומנות – למי זה יכול להתאים

לימודי אומנות

העולם מתחלק בין מי שיש לו יכולות אומנותיות גבוהות, לבין מי שאולי אוהב אומנות, אך הוא לא יודע כיצד להפגין יכולות שכאלה. בין אם מדובר בציור, פיסול, או כל דבר אחר.

מי שיש לו יכולות אומנותיות, מגלה את זה בדרך כבר כשהוא ילד, בין אם זה כשהוא לוקח נייר וטושים ומתחיל לצייר, לאייר או כל דבר אחר ובין אם זה בדרכים אחרות, כאלה שמאפשרות לו להתבטא באופן עצמאי, או כאלה שהוא מתבקש לבטא את עצמו, בין אם זה בגן, בבית ספר, בחוג או בכל מקום אחר.

לימודי אומנות אליהם נרשמים צעירים וצעירות אחרי הצבא, במסגרת אקדמית כזו או אחרת, במובן מסוים הם ההוכחה לכך שאכן יש להם יכולות אומנותיות וכעת הם רוצים לבטא אותן בצורה מקצועית, בצורה רצינית ומשמעותית. לא עוד ביצירות ללא הכוונה, לא עוד רק בתור תחביב בבית או בבית הספר, אלא בצורה קצת יותר משמעותית, רצינית, בצורה שדורשת מהם קצת יותר מאמץ וקצת יותר עבודה.

לפני שנסביר למי לימודי אומנות יכולים להתאים, צריך להדגיש כמה דברים.

ראשית, הלימודים יכולים להתבסס על סוגים שונים של אומנות. זה לא חייב, ציור, פיסול, איור או לימודי אומנות קלאסית אחרים. אלה יכולים להיות גם אומנות ממוחשבת, צילום, עיצוב ועוד. כלומר, יש הרבה מאוד ממדים ללימודים שכאלה, ולא רק מה שאנחנו תופסים כאומנות, כזו שמוצגת במוזיאונים הקלאסיים.

שנית, לימודים בתחום יכולים להתבצע בצורות שונות, בין אם זה בכיתות קטנות או גדולות, בין אם זה בסטודיו של אמן כזה או אחר, בין אם בסדנאות שונות ועוד. אין דרך אחרת לסוג כזה של לימודים. בשונה נניח מלימודים אקדמיים בתחומים אחרים.

שלישית, כמו בכל תחום, גם לימודים באומנות כוללים את החלק המעשי אך גם את החלק התיאורטי, החלק שמתעסק בתרבות, בהיסטוריה, במגמות באומנות ועוד. לא מעט צעירים וצעירות שנרשמים ללימודים באקדמיה, ממשיכים דווקא במסלול התיאורטי ולא בהכרח במסלול המעשי.

למי לימודים אלה יכולים להתאים

מן הסתם, לימודי אומנות יכולים להתאים למי שיש קשר לתחום. בשונה מתחומים אחרים, כמו למשל תקשורת, מדעי המדינה, מנהל עסקים או משפטים, נניח, שם הקשר לא חייב להיות הדוק, ולא מעט צעירים בוחרים במסלול לימודים זה מתוך מחשבה שזה יכול להביא להם פרנסה טובה, הרי שבאומנות זה שונה, זה צריך להיות משהו עמוק יותר, משהו הרבה יותר פנימי. מי שאין לו חיבור מעשי לתחום, יתקשה מאוד למצוא את עצמו שם.

כמו כן, לימודים בתחום יכולים להתאים למי שאיננו בהכרח מחפש מקצוע שמרוויחים בו מיליונים. צריך להודות, מרבית האמנים לא עושים את זה בשביל הכסף. לכן סביר להניח שכל מי שנרשם ללימודים בתחום, יעשה את זה מאהבה, מרצון ולא מתוך כוונה להרוויח.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>