האם אלימות בבתי ספר נכללת בדיני נזיקין?

האם אלימות בבתי ספר נכללת בדיני נזיקין?

מצב האלימות בין בני נוער בישראל בהחלט מדאיג. בשנים האחרונות חלה עלייה מדאיגה בעניין, ובבתי ספר רבים מעורבים בני נוער בתקריות חמורות ביותר. כאשר לא פעם ניזוקו תלמידים כתוצאה מתקריות. השאלה שמתעוררת היא האם אלימות בגבולות בית הספר נכללת בדיני נזיקין כמו רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

האחריות של בית הספר וצוות המורים

לפני הכול חשוב לציין כי הצוות בבית הספר חייב לגלות אחריות מקסימלית לשלום התלמידים. וזה אומר שמוטלת על הצוות החובה לעשות כל מאמץ כדי להשליט משמעת בגבולות בית הספר ולמנוע מקרים של אלימות בין תלמידים. חשוב לציין כי החובה שמוטלת על המורים בבית הספר היא זהה לחובה שמוטלת על ההורים כאשר התלמיד נמצא בביתו. היות שכך חייבים המורים לעשות כל מאמץ כדי לספק לתלמידים מקום מוגן בו הם יכולים ללמוד ולחיות את חיי החברה שלהם ללא חששות ומקרים של אלימות.

במקרה של תביעה – את מי תובעים

היו מקרים בהם בני נוער היו מעורבים במקרה אלימות בשטח בית הספר והם נפגעו. ההורים החליטו לפנות אל עורך דין על מנת לתבוע את האשמים בפגיעה. יש מקרים בהם הצליחו להוכיח כי בית הספר יכול היה למנוע את המקרה והיות שכך הוא זה שאחראי למקרה. על הגוף שמעסיק את המורים מוטלת האחריות ולכן חברת הביטוח של בית הספר היא זו שתשלם את הנזק.

לוודא כי בית הספר בטוח לתלמידים

אכן, החובה של צוות בית הספר לוודא כי בית הספר הנו מקום בטוח לתלמידים. שאין תלמידים שנושאים באמתחתם כלי נשק, שאין תלמידים שיש להם נטייה מוגברת לאלימות ושבמידה ויש איזושהי התפרצות – העניין מטופל כיאות כדי למנוע מקרים חמורים יותר בהם תלמידים מגיבים בתוקפנות או באלימות כלפי חבריהם.

עורך דין לניהול התביעה

במקרה והילד שלכם ניזוק בשטח בית הספר כתוצאה ממקרה של אלימות, אתם ההורים יכולים לדאוג לקבלת פיצויים הולמים בהתאם לנזק שנגרם. חשוב לפעול באמצעות עורך דין מקצועי ומיומן כמו משרד עו"ד פייפר-כהן שיוכל לנווט את המהלך ולסייע לכם לנהל את התביעה בצורה יעילה, כך שאכן תקבלו פיצויים כנדרש.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>