מרצה טוב

צביקה יוגב – מה צריך מרצה טוב

לא פעם, כשאנחנו מתבוננים על מרצה כזה או אחר, אדם שעומד מול קהל ומדבר אליהם, אנחנו תוהים בינינו לבין עצמנו, מה צריך בשביל להיות מרצה טוב, מה מאפשר לו לעמוד מול קהל ולדבר מבלי להרגיש פחד או חשש כלשהו.

הרי לא מעט אנשים מתמודדים עם תחושה שכזו, פחד קהל, חשש מפני עמידה מול אנשים אחרים, חוסר יכולת לדבר אליהם, פחד שאם הם יעמדו מול הקהל, הם לא יוכלו לומר מילה, כולם יצחקו עליהם או לא יתייחסו אל הדברים שהם אומרים.

מרצה טוב

מן הסתם, כשמישהו עומד מול קהל, אז הוא עושה את זה אחרי הרבה מאוד אימונים ותרגולים בעניין. בהתחלה הוא עומד מול המראה ומדבר אל עצמו, אחר כך הוא מזמין אנשים שהוא מכיר ומדבר מולם, מציג בפניהם את ההרצאה שהוא רוצה להרצות לאחרים. כך הוא יכול גם להתגבר על תחושת הפחד, גם לקבל מהם פידבקים על ההופעה שלו, מה צריך לשפר, מה צריך להדגיש ומה צריך להפחית.

רק אחרי שהוא מתרגל בצורה טובה ויפה, אז הוא יכול להציג את ההרצאה שלו בצורה ברורה ונוחה. מן הסתם, עם הזמן הוא ירכוש הרבה יותר ניסיון וידע, יהיה לו הרבה יותר קל לעמוד מול הקהל ולעשות את הדברים כמו שהוא רוצה.

מרצה טובה צריך לדעת ולהרגיש את הקהל שלו, הוא צריך לדעת מה הקהל שלו רוצה, במה הוא מעוניין ואיך לספק לו את מה שהוא מחפש. הוא צריך לבנות את ההרצאה שלו בצורה יפה ומדויקת, עם קשר לוגי ברור, כאשר בתוך ההרצאה צריכים להיכלל נתונים, עובדות, אך גם הומור וסיפורים פיקנטיים ומעניינים שקשורים לנושא של ההרצאה.

צביקה יוגב הוא דוגמא למרצה שיודע את העבודה, מרצה שמכיר את נפש הקהל שלו ויודע כיצד לפנות אליו, לא משנה מי עומד מולו, מאיזה מקום הוא מגיע ולשם מה. צביקה הוא מרצה עם ניסיון ארוך שנים שמתמחה במתן הרצאות לסוגים שונים של קהלים, צעירים ומבוגרים, אשר מגיעים אליו ממקומות שונים לשמוע את מה שהוא מציע.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>