משחקי חשיבה גדולים

משחקי חשיבה גדולים

אחד מסוגי המשחקים החשובים והמעניינים ביותר שיש, הם משחקי חשיבה. מגיל צעיר אנחנו משתמשים בהם, על מנת לרכוש כלים מסוימים שיכולים לעזור לנו בעתיד.

נהוג להשתמש במשחקי חשיבה בקרב ילדים קטנים, על פי גילם כמובן, על מנת לייצר אצלם הרגלי חשיבה מסוימת, לעזור להם לפתח לוגיקה נכונה, ללמד אותם דברים מסוימים וייחודים, וכמובן לאתגר אותם כל הזמן, על מנת שיחשבו בצורה אחרת, שונה, והכי חשוב יחשבו בעצמם. בדרך כלל נהוג להשתמש במשחקי חשיבה כמשחקים בשלבים, כלומר, כל משחק הוא למעשה שלב מעבר למשחק חשיבה קשה יותר.

משחקי חשיבה גדולים

במהלך השנים אנחנו יכולים לראות כיצד משחקי חשיבה הפכו להיות גם כלי לפיתוח מיומנויות נוספות, לא רק בקרב ילדים אלא גם בקרב מבוגרים. לכך נוצרו משחקי חשיבה גדולים. מדובר במשחקי חשיבה שנהוג לפרוס על האדמה, במסגרת פעילויות קבוצתיות שונות, הפעלות חברתיות, ימי גיבוש וכיף. אז מתבקשים המשתתפים במשחק, לעבוד בקבוצה לפתרון השאלות שעולות במהלך המשחק.

משחקי חשיבה גדולים יש להם, כאמור, מטרות נוספות אשר שונות במקצת מאלו שאנחנו מכירים בקרב משחקי חשיבה בהם נהוג לעבוד עם ילדים. מן הסתם, רמת הקושי היא גבוהה יותר, במקרים רבים גם כמות המשתתפים גדולה יותר, וכאמור, המטרות הן שונות. למשל, יש מטרה לייצר תהליך חשיבה קבוצתי, תהליך קבלת החלטות נכון, אחת המטרות של המשחק היא לאפשר לכל משתתף להשתלב בתהליך ולהגיד מה הוא חושב, כיצד צריך להגיע לפתרון, ועוד. לעיתים משחקי חשיבה כאלה משמשים כלי בשביל לעזור לקבוצה לדעת לעבוד בתנאי לחץ, במגבלות זמן, מגבלות של משאבים אחרים.

אלה דברים שאיתם אנחנו מתמודדים גם ביום יום, ולכן חשוב שאנחנו נפתח את היכולות האלה, בין אם זה לצרכי עבודה ובין אם זה לצרכים אחרים. לכן, נהוג להשתמש במשחקי חשיבה גדולים, על מנת שנוכל לייצר את התהליך, להבין ולהכיל אותו, לפני שאנחנו עוברים להשתמש בו בעבודה או בכל מקום אחר.

לפני סיום חשוב להדגיש, משחקי חשיבה גדולים, יכולים להתנהל בחצר, גינה, פארק ציבורי או בכל מקום אחר בו ניתן לפרוש אותו בצורה ברורה ושקופה לעיניי כל.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>