ציוד עזרה ראשונה

ציוד עזרה ראשונה

לא פעם, לצערנו, אנחנו שומעים על מקרים קשים בהם אנשים במסגרות שונות, מצאו את עצמם במצב בו הם היו צריכים לקבל טיפול רפואי כזה או אחר, אך מאחר ולא היה שום דבר באזור שיכול היה לעזור להם, מצבם התדרדר, לעיתים עד כדי מוות.

מצבים שכאלה יכולים להימנע אם רק יהיה במקום ציוד עזרה ראשונה. מדובר על ציוד בסיסי ביותר שמטרתו לאפשר לנו למנוע החמרה של המצב ולייצב אותו, עד שיבוא גורם מוסמך, קרי אמבולנס שיפנה את מי שמקבל עזרה, אל בית החולים. תיק עזרה ראשונה, יכול לא פעם להציל חיים, למרות שהאלמנטים שנמצאים בו, הם מאוד בסיסיים, פשוטים, לא מדובר בדברים מורכבים מדי.

ציוד עזרה ראשונה

אנחנו יכולים למצוא לא מעט גורמים שמחזיקים ברשותם תיק עם ציוד עזרה ראשונה. מדובר בהורים לילדים קטנים אשר מחזיקים תיק כזה בבית לכל צרה אשר עלולה להגיע, בוודאי אם מדובר בהורים אשר נוהגים לקחת את הילדים שלהם לטיולים בשטח, כל מי שיוצא לטיולים כאלה בכל גיל, חייב שיהיה לו תיק עזרה ראשונה (זו חובה במסגרת טיולים רשמיים של מסגרות חינוכיות, צבאיות ואחרות), מי שמתעסק בפעילות ספורטיבית ובפרט ברכיבה על אופניים או ריצה, וכן אנחנו יכולים למצוא ציוד עזרה ראשונה אצל גורמים רבים אחרים, אשר מחזיקים תיק עם ציוד כזה בבית או ברכב. זה נכון אגב, גם לאנשים שעובדים בשטח.

בשביל להבין את המשמעות של ציוד עזרה ראשונה מספיק לחשוב על סיטואציות בהן אנשים נמצאים במקום מרוחק וקורה להם משהו שדורש טיפול בהקדם. עד שיגיע אמבולנס למקום זה יכול לקחת זמן, ולכן ציוד עזרה ראשונה, בין אם מדובר בתחבושות, חוסם עורקים, משחות וכדומה, יכולים לעזור, לפחות בשביל למנוע החמרה של המצב. לאחר מכן כשיגיע אמבולנס, יהיה כבר ניתן לטפל בו בצורה הרבה יותר אפקטיבית, הרבה יותר מקצועית, מן הסתם עם ציוד הרבה יותר משוכלל.

לפני סיום חשוב להדגיש, יש לקנות ציוד עזרה ראשונה רק במקומות מוסמכים, ורצוי לפני הרכישה לעבור על רשימת הדברים שכל תיק עזרה ראשונה חייב להכיל, בשביל לוודא שאכן הם נמצאים שם..

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>