בגרויות

בגרויות

אצל חלק גדול מהילדים והנערים תקופת הקיץ מסמלת את החופש, ים, קייטנות ובריכה. אך ישנם חלק מהנערים אשר עבורם תקופה זו מסמלת את תחילת מבחני הבגרות. מבחני בגרויות מיועדים לנערים בכיתות י ועד יב. מטרת מבחנים אלו היא הערכת ידיעותיהם של תלמידי התיכון הנבחנים. כפי שכל תלמידי התיכון יודעים, ציון הבגרות הינו חלק חשוב בקבלת התלמיד ללימודי אקדמיה באחד ממוסדות הלימוד להשכלה גבוהה בארץ.

בגרויות

מקצועות הבחינה:

מקצועות הבחינה לבגרויות מורכבות ממקצועות חובה ומקצועות בחירה. שמות מקצועות אלו מעידים בעצם על מהותם- מקצועות חובה אלו נושאים אשר מוגדרים כמבחני חובה מבחינת משרד החינוך. במידה ותלמיד לא עבר את מבחן הבגרות של אחד ממקצועות אלו, הוא אינו זכאי לקבלת תעודת בגרות בסיום הלימודים. מקצועות החובה הם: מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה, עברית, ספרות, תנ"ך ואזרחות.

מקצועות הבחירה הם מקצועות נוספים אותם לומדים התלמידים במהלך השנה. מקצועות אלו נחלקים למקצועות עיוניים ומקצועות טכנולוגיים. דוגמאות למקצועות בחירה: אמנות, פסיכולוגיה, תיאטרון, ביולוגיה וכו'.

נוסף על מקצועות החובה והבחירה, ישנו גם את עניין מספר יחידות הלימוד שכל תלמיד צריך לעבור בכל מקצוע כדי לסיים בהצלחה את מבחני הבגרות. סך יחידות הלימוד המינימלי הנדרש למעבר בגרויות וקבלת זכאות הוא 21, כולל כל מקצועות החובה.

מועדי הבחינה:

בחינת הבגרות מתקיימת למעשה בשני מועדים במהלך השנה- בחורף ובקיץ.

בחינות החורף מתקיימות במועד מצומצם בדרך כלל, חודשיים לכל היותר במהלך חודשי ינואר ופברואר. במהלך מועד זה מתקיימים מבחני בגרות של מקצועות החובה. ברוב המקרים רק תלמידי כיתות יא ו-יב יבחנו במועדי החורף.

בחינות הקיץ מתקיימות בדרך כלל החל מחודש מאי ועד סוף תקופת הלימודים של תלמידי התיכון. משרד החינוך מפרסם בכל שנה את תאריכי הבחינה הסופיים מהר ככל הניתן. בגרויות מועד הקיץ כוללות את מקצועות החובה וגם את מקצועות הבחירה.

ההחלטה על קיום שני מועדי בחינות בגרות היא חיובית מכיוון בדרך הזו התלמידים מקבלים הזדמנות להיבחן על מקצוע חובה במועד חורף, ובמידה והתלמיד לא עבר את המבחן בהצלחה הוא יוכל ללמוד מהטעויות שעשה במועד הראשון ולגשת בצורה טובה יותר למועד השני של הבחינה אשר מתקיים באותה השנה.

עוד מידע בנושא תוכלו לקבל בקישור זה…

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>