רוצה להיות חוקר פרטי? הנה כמה דברים שכלולים בלימודים

מסלול לימודים בתחום החקירות מתייחס לשורה ארוכה של נושאים מגוונים. היכרות עם הנושאים האלה יכולה לעזור לכם לדעת האם אתם באמת רוצים קריירה בתחום, ותאפשר לכם גם לבחור את מסלול הלימודים המתאים

חוקר פרטי בישראל מחויב בהוצאת רישיון ועליו לעבור תהליך ארוך של הסמכה. התהליך עצמו כולל לימודים במוסדות שונים ברחבי הארץ. הלימודים בקורסים הרלוונטיים פתוחים כמובן לקהל היעד, אך הם מבוקשים בעיקר בקרב יוצאי צבא וכוחות ביטחון, בעלי רקע באבטחה ועוד. תנאי הקבלה כוללים בדרך כלל 12 שנות לימוד וראיון אישי. התכונות הנדרשות מהחוקר בסוף תהליך הלימודים הן תעוזה, דיסקרטיות וסבלנות.

מה לומדים כדי להיות חוקר פרטי?

אם אתם לא בטוחים האם כדאי לכם לעבוד בתחום החקירות, כדאי שתכירו את הנושאים הנלמדים במסלולים הקיימים:

א. הקלטות והאזנות – רוב העבודות המבוצעות על ידי החוקר מחייבות הקלטות והאזנות. למרות שהאמצעים עצמם משתנים בגלל שורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים, העקרונות עצמם נשארים זהים. את העקרונות האלה לומדים כבר בקורסי המבוא הראשונים של הלימודים.

ב. חוק ואתיקה – חלק ניכר מהלימודים מוקדש להיבטים משפטיים. החוקרים צריכים להכיר את מאפייני ותקנות החוק, את האתיקה המקצועית ואת כל מה שנלווה לעיסוק בתחום הזה בישראל ובמדינות אחרות ברחבי העולם. בנוסף, הם לומדים על דיני ראיות, זיהוי פלילי ועוד.

ג. סוגי בדיקות – החוקר צריך לדעת איך מבצעים סוגים שונים של בדיקות, גם אם בפועל הוא לא יידרש לבצע אותן. זו הסיבה בגללה הלימודים כוללים נושאים כגון בירור, תשאול וחקירה ובדיקת פוליגרף. היכרות עם סוגי בדיקות חיונית עבור חוקר פרטי שעובד כעצמאי ובעיקר לחוקרים במוסדות אכיפת החוק, הצבא והמשטרה.

ההיבט המעשי של הלימודיםhand-1607173__340[1]

מסלולי הלימוד לא כוללים רק הרצאות והעברת ידע תיאורטי. בחלק ממסלולי הלימוד משקיעים גם בהיבט מעשי, כמו למשל יציאה לשטח והתנסות במעקבים, פגישות עם חוקרים בעלי ניסיון, ביקורים בתחנות משטרה, צפייה במשפטים פליליים וכן הלאה. ההיבט המעשי מסייע לחוקר לצבור ניסיון מסוים לפני שהוא יוצא לשטח ומקצר עבורו את תהליך ההכשרה.

החשיבות של לימודים במוסד מתאים

לצד נושאי לימוד שמשותפים לכל המסלולים הקיימים, יש מוסדות שבוחרים להתמקד בהיבטים ספציפיים בלבד של תחום החקירות. חשוב להשוות בין מוסדות הלימוד ולבחור מסלול שעולה בקנה אחד עם ההעדפות האישיות. אפשר לעשות זאת באמצעות פגישת היכרות עם נציגי מוסד הלימודים, קריאה יסודית של תכנית הלימודים והתייעצות עם בוגרי המסלול.

הבחירה במסלול לימודים מסוים גם משפיעה על אפשרויות התעסוקה בהמשך. מי שלומד על זיהוי פלילי יכול להגיש מועמדות לעבודה במשטרה, בעוד מי שלומד רק על סוגי מעקבים יכול גם לעבוד בתור חוקר פרטי עצמאי. רצוי להשקיע זמן בבחירת מסלול הלימודים ולא להתפשר.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>