לימודי אקולוגיה – מה זה באמת נותן?

מדינות בכל רחבי העולם משקיעות הון תועפות בשמירה על כדור הארץ. הדרך להשתלב בענף היא לעבור מסלול הכשרה של לימודי אקולוגיה ולהכיר מקרוב את מדעי הסביבה. הנה מה שצריך לדעת על הנושא

לימודי אקולוגיה הפכו בשנים האחרונות לתחום ידע מבוקש. למרות שמדובר על תחום חדש יחסית, הצורך במומחים בעלי ידע אקדמי מזנק בעשרות אחוזים מדי שנה. הסיבה העיקרית לכך קשורה לעלייה במודעות לחשיבות השמירה על כדור הארץ. מדינות, ממשלות, גופים פרטיים וארגונים עסקיים משקיעים מאות מיליוני דולרים בשנה במאמץ הזה ותמיד יש צורך באנשי מקצוע רלוונטיים כדי לשפר את התוצאות.

קהל היעד

תנאי הקבלה לתואר ראשון כוללים 12 שנות לימוד וראיון בועדת קבלה. במידה ומעוניינים לשלב את הלימודים עם תחומים אחרים, נדרש רקע ספציפי בהתאם לתחום הנבחר. קהל היעד של הקורסים כולל צעירים ומבוגרים כאחד. הלימודים נחשבים לתחום מדעי שקשור למחקר והנדסה וכך הוא משלב בין היבט תיאורטי לריאלי.

מה לומדים במסלולי אקולוגיה?forest-272595__340[1]

כדי להבין מה באמת נותנים לימודי אקולוגיה לבוגרי המסלול האקדמי, יש להתחיל בהיכרות בסיסית עם תחומי הלימוד עצמם. הנה למשל מספר נושאי לימוד בולטים:

א. מדעי הטבע – רוב הקורסים בשלב המבוא של הלימודים נלקחים מתוך תחום מדעי הטבע. הם כוללים את מדעי הים, מדעי כדור הארץ, מדעי החיים וכמובן ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, מדעי בעלי חיים ומטארולוגיה. השילוב הזה בין תחומים שונים של מדעי החיים מוכיח את עצמו והופך את בוגרי המסלול לאנשי מקצוע עם ידע רחב.

ב. חקיקה ותקנות – המאמץ לשמור על איכות הסביבה מקבל ביטוי בפועל באמצעות חקיקה ותקנות. בעזרת מסלולי הלימוד בתחום הזה ניתן להכיר מקרוב את התקנות, ולהבין מה היתרונות והחסרונות של פיתוח תעשייתי לעומת שמירה על כדור הארץ.

ג. התנסות מעשית – במסלולי לימודי סביבה לומדים כיצד לבצע את הפעולות בשטח. החלק המעשי של הקורסים כולל מפגשים עם אנשי מקצוע, ביקור במעבדות, יציאה לשמורות טבע, כנסים בהשתתפות חוקרים, סיור בארגונים שומרי סביבה וכן הלאה. ההתנסות המעשית נותנת יתרון לבוגרי המסלול כי היא מקצרת עבורם את הדרך למשרה מתגמלת.

אפשרויות תעסוקה לאחר לימודי אקולוגיה

מבחינת רוב הסטודנטים לתואר ראשון או שני, השאלה מה נותנים לימודים מסוימים נמדדת לפי אפשרויות התעסוקה. גם בהקשר הזה יש ללימודי איכות הסביבה יתרונות מיוחדים. ראשית, ניתן לסיים את הלימודים כדי להגיש מועמדות לעבודה ברשויות מקומיות. אפשר גם להשתמש בתחומי הלימוד ולהשתלב בתפקידים של מפעלי תעשייה, ארגונים סביבתיים, חברות תיירות, מוסדות מחקר ומוסדות אקדמיים.

שנית, ניתן לעסוק בתחום באופן עצמאי. תחום העיסוק הזה כולל בעיקר מתן שירותי ייעוץ עבור לקוחות במגזר הפרטי, העסקי, התעשייתי והציבורי. ייעוץ אקולוגי הוא תחום מבוקש שמגלם בתוכו שכר יחסית גבוה.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>