מבחן אמיר

מבחן אמיר – כיצד הוא בנוי

מבחן אמירצעירים רבים אשר מתכוונים להירשם ללימודים באקדמיה ובפרט לתחומים מסוימים, מבקשים לעבור מבחן אמיר על מנת לשפר את הציון שלהם בחלק של האנגלית בפסיכומטרי או בשביל להוציא ציון פטור, כך שהם לא יצטרכו לקחת קורסים באנגלית בשנה הראשונה שלהם בלימודים. ישנם חוגים שמחייבים ציון פטור כתנאי קבלה ועל כן, מי שלא הצליח להוציא אותו בלימודי הפסיכומטרי, מבקשים לנסות ולהשיג אותו דרך מבחן אמיר.

מבחן אמיר במהותו איננו שונה מהחלק של האנגלית במבחן פסיכומטרי. גם הוא מחולק לפרקים, גם במבחן זה יש לכל פרק זמן קצוב, וכן גם במבחן אמיר יש שני פרקים אמיתיים ופרק פיילוט, שאיננו נחשב כחלק מהציון במבחן. הנבחנים עצמם אינם יודעים איזה חלק הוא אמיתי ואיזה לא.

מטרת המבחן היא לבחון את רמת הידע של הנבחנים באנגלית ויתרה מזו, המטרה היא לדעת יודעים הנבחנים לעבוד עם החומר שקיים להם, כיצד הם משתמשים בו. מדובר על הרבה יותר מאשר היכולת לזכור מילים או לדעת מה הפירוש שלהן, אלא כיצד להשתמש בהן בצורה נכונה.

כיצד בנוי מבחן אמיר ומה מטרתו של כל חלק

מבחן אמיר בנוי מ-3 חלקים. החלק הראשון כולל השלמת משפטים. הרעיון הוא שהנבחן מקבל משפט, והוא צריך להשלים את המילה החסרה בו. המבחן בנוי באופן כזה שיש דרגות קושי, המשפטים הראשונים הם הקשים ביותר, המשפטים האחרונים הם המסובכים ביותר.

חשוב להבהיר, לא רק אוצר המילים עומד כאן למבחן אלא גם הדקדוק, האם הנבחנים יודעים להתאים את המילים על פי זמן, סוג המילה ועוד.

החלק השני מתייחס לניסוח מחדש. הרעיון הוא שיש משפט מסוים שמנוסח באופן אחר, ובאמצעות בחירה של תשובה אחת מתוך ארבעה אפשרויות שניתנות ליד כל משפט אפשר לראות האם הנבחן ניסח את המשפט מחדש בצורה נכונה.

צריך לזכור, הרבה פעמים מספיק לדעת כיצד משפט באנגלית בנוי, בשביל לדעת איזו מילה חסרה. למשל, אם מדובר על סיבה ותוצאה, אז קל לדעת מה חסר ומה צריך להשלים.

החלק השלישי מתייחס להבנת הנקרא. הנבחן מקבל טקסט מסוים, ובסיומו יש מגוון שאלות שעליו לענות עליהן. השאלות יפנו לחלק מסוים בטקסט, כשלרוב זה יהיה לפי סדר העניינים בטקסט. כלומר, השאלה הראשונה תעסוק בחלק הראשון של הטקסט, וכן הלאה. לעיתים השאלות הראשונות יתייחסו באופן כללי לטקסט, בשביל להבין אם הנבחנים הבינו אותו באופן כללי.

חשוב לדעת, הכנה טובה למבחן אמיר מלמדת את הנבחנים לא רק כיצד לענות נכון על שאלות במבחן, או כיצד לדעת להתמודד עם לחץ הזמן, אלא גם נותנת לנו טיפים בשביל לדעת כיצד להשיב על שאלות במבחן בצורה טובה. לא פעם הטיפים מסביב יותר חשובים מחומר הלימודים עצמו ויכולים לשרת אותנו הרבה יותר.

לפרטים נוספים על מבחן אמיר.

זיו צור

זיו צור

בעל תואר ראשון בחינוך, מומחה ללימודים אקדמאיים ובלוגר מושבע בתחום המוזיקה.

מאמרים אחרונים

מורים פרטיים למתמטיקה

מורים פרטיים למתמטיקה

רוצים ללמוד טוב יותר מתמטיקה? מתקשים בתרגילי כפל וחילוק? לא מצליחים להבין את השיעורים בכיתה? ישנן מספר רב של סיבות שבגינן תצטרכו לשכור את שירותו

קרא עוד >>
דיו למדפסת ברדר

דיו למדפסת ברדר

אנשים רבים בוחרים לרכוש מדפסת מסוג ברדר. לא בכדי. מדפסת ברדר קנתה לה שם של מדפסת איכותית, מדפסת קטנה וקומפקטית, מדפסת שהיא גם לא יקרה

קרא עוד >>
איך לכתוב קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הוא בדרך כלל מסמך הנפוץ בתהליך הגיוס לעבודה או לישות תעסוקתית מסוימת בכל תחום. הוא כולל מידע על הרקע והכישורים שלכם ועליו להעביר

קרא עוד >>